Fyfan! Jag satt uppe till en bra bit över midnatt och skrev min sista uppgift i SvB. För en liten stund sen ringde min lärare och sa att hon sätter ett A i hela kursen!!! Ett A!!! Jag kan inte ens förklara vad jag känner just nu. När jag gick i gymnasiet så sa min lärare att jag inte kommer klara kursen och att det ändå inte är någonting jag behöver i framtiden så jag borde hoppa av. Satkärring!

Det har fan varit blod, svett och tårar i ett par veckor men nu är det alltså över och jag kan ÄNTLIGEN söka högskolan när jag vill!!!! Helt otroligt! Det må vara en liten sak för många andra, men för mig betyder det allt!

Jag gav upp alla tankar på att någonsin vidareutbilda mig för många år sen. Då saknade jag otroligt många poäng för min behörighet. Nu har jag läst upp allt jag behöver och ett par poäng utöver det!!! Helt jävla underbart!!!! 

Strax ska vi åka till mamma och pappa, loppan och jag! Tänkte stanna på Annas vinbar och köpa lite gott till pappa (ja, mamma också förstås) och ge dem enflaska  Amarone som tack för hjälpen.

Jag hade ALDRIG fixat det här utan min pappa. Han har lyckats med det omöjliga, fått mig intresserad av både litteratur och konst. Han har suttit otaliga timmar med mig och nött mina uppgifter. Vi har skrikit åt varandra, vi har t o m gråtit av skratt och vi har jobbat som fan. Vi gjorde det!!!! 

En skämmig, men fantastisk sak, är att han lärt mig de grammatiska regler som jag aldrig lärt mig, tack vare ointresserade lärare.

Min pappa är min idol. En fantastisk lärare som gör det roligt att lära. Det, kära vänner, är inte många lärare som lyckas med.

Nu ska jag duscha! Heipparåååå!

Kommentera

Publiceras ej